28 Haziran 2012 Perşembe

Gemliğe doğru,


Havalar değişiyor ve yaz ortası geçeli bir hafta oldu bile. dünya tedirgin edici bir şekilde savaş kokuyor, birileri insanların ruh durumunu iyice buna hazırlamakla meşgul kimileri de bu değişimden nasıl en iyi ve en güçlü ayrılacağını hesaplıyor; kimileri ise sadece bir anlamı olmayacak bir savaş yüzünden ölmemek için dua ediyor.



İTÜ'de yeni rektör seçimleri yapıldı ve geçen sefer ilk başta istenmeyen aday olan ama daha sonradan şaşırtıcı bir şekilde kendini sevdiren Prof. Dr. Muhammed Şahin oylamadan birinci çıktı. Dürüst olayım, Muhammed Hoca ilk seçildiğinde ondan hiç hoşlanmamıştım, üstelik bir de kendisinin rektörlükteki ilk yılı benim İTÜ'deki ilk yılımdı. 2008-2009 dönemi açıkçası İTÜ için çok sakin ve huzurlu bir yıl değildi. Neyse, sonraları Muhammed Hoca'nın tavrı değişti; yani bir şekilde. Açıkçası ilk zamanlar yaşananların herkes için, rektörümüz de dahil, zor olduğunu düşünüyorum. Sonuçta 2 Aralık 2008 Salı günü yaşananlar, bir öğrencinin Yabancı Diller Yüksekokulu'nda kalbinden bıçaklanması,  korkunç bir olaydı ardından gelen afiş asma yasağı ise gerçekten anlamsızdı. Uzattım mevzuyu yine, bunlar değildi anlatacağım. Muhammed Hoca benim desteklediğim rektör adayı idi, çünkü şahsen ben bir değişim gördüm kendisinde ve bu bana umut verdi. İlgili bir rektör kendisi bu inkar edilemez, öğrenci maillerine 3 dakikada geri dönebilen biri ve feci aktif bir twitter kullanıcısı =) Yani oturup konuşabileceğiniz bir insan, bir şekilde fikirlerinize değer veriyor. İTÜ için ortaya koyduğu hedefler ise gerçekten insanı mutlu ediyor çünkü hem ciddi hedefler bunlar hem de bunlara "Olması zor" gözlüğünden değil de "Olmalı, neden yapamayalım?" gözlüğünden bakıyor. Ben kendisinin hedeflerine ulaşacağına inanıyorum  ve insanların da inandığını görüyorum.

İlk seçimlerinde akademisyenlerce istenmese de , onu istemeyen akademisyenler 4 yılın sonunda yapılan seçimlere bu sefer birinciliğe taşıdı. Bence bu heyecan ve mutluluk verici. 



Bu sefer de YÖK Muhammed Hoca'yı ikinci sıraya indirmiş ve seçimde ikinci sırada olan adayı birinci sırada Cumhurbaşkanı'na sunmuş. Bunca olandan ve bu durumdan sonra bu hoş değil. İTÜ'de hocalar zaten bütünleme sınavı zorunluluğundan dolayı feci sinirli, bu durumda Muhammed Hoca'nın seçilmemesi, üstüne bir de bu kadar projesi varken ve sevilirken, bir huzursuzluk sürecini başlatacak diye üzülüyorum.
Kötü, kötü bakarak Rektörümüzü geri istesek, olmaz mı?




Bize seçtiğimizi verin!
 



Kısaca mevsim kırılıp zirve yaparken ve günler yine kısalmaya başlamışken, büyük değişimler de bize doğru yaklaşıyor. Şaşırmamak lazım.







Göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Takipçiler =)

Gelenler Gidenler