31 Ekim 2009 Cumartesi

Bir Kış Dönümü

İyi Akşamlar Ziyaretçiler,







Bugün İstanbul çok ıslak, hem de nasıl; bu sabah saat yedi buçukta uyandığımda yağmur yağıyordu, şu anda saatim öğleden sonra altı buçuğu gösteriyor ve yağmur hala yağmakta. Çok güzel bir gün, yani havanın böyle yağmurlu olması, gümüşi bir gökyüzü görmek huzur veriyor. Yıpratıcı bir tarafı da vardı günün, fizik vizem vardı hatırlarsanız bahsetmiştim, ondan kurtuldum bugün.
Şimdi daha huzurluyum tabi ki…






Böyle havalarda bol bol sıcak çaylar yahut kahveler içmek istiyorum. Çaylar arasında favorim, annemin yaptığı zencefilli kuşburnu çayı; canım çekti bakın şimdi. Kendime yaparım birazdan, öyle karmaşık bir tarifi yok aslında elinizde sadece kuşburnu marmelâdı olsa yeter, pamuk anneanneciğim her sene köye gidince yapıp, bizim için hazır tuttuğundan bizim sıkıntısını çektiğimiz bir malzeme değil zaten.
Tavsiye ederim, öyle mıymıntı yönleriniz yoksa ve biraz faydalı bir şeyler görünce beğendiğinden değil de şımarıklığından havalara girenlerden değilseniz kuvvetle muhtemel seversiniz. Kokusu özellikle çok hoş… Böyle kokusu güzel içeceklere bayılıyorum, alkollü olsun veyahut bizim çay gibi sıcak bir içecek olsun fark etmez tavlanıyorum anında güzel kokulu içeceklere, tabi parfüm gibi kokanlara değil böyle meyve veya çiçek gibi kokanlara. Mesela, 2008 sömestrsinde arkadaşlarımla Bakırköy’de bir kafeye(ismini söylememin pek hoş olmayacağını tahmin edersiniz) gitmiştik, Pandispanya’nın dikkatini menüdeki bir çay ismi çekti. “!Christmas!” Amanın, içinde de Portakal Çiçeğinden elmaya kadar bir sürü şey vardı. Şu kadarını söyleyeyim çayın tadı çok matah değildi ama öylesine güzel kokuyordu ki çayı içmekten çok kokladım.



Bakırköy’deki o günde hava böyleydi sadece yağmuruz arda bir kesiliyordu, o zamanlar Lise-Üniversite arasında bir Araf gibi bir yerde yaşıyordum. Brrrrr…
Yani anlayacağınız Ziyaretçiler, bugünün Cadılar Bayramı olması, üstüne birde havanın böyle olması beni epey keyiflendirdi. Böylece sınavımın kötü olması beni pekte üzdü sayılamaz.
Şükürler olsun sonunda Kış geldi!


Ben Callieach Bheur, Kış Cadısı sizi selamlıyorum,


Şimdi birazdan ya azıcık kestireceğim ya da akşam yürüyüşüne çıkacağım, size de tavsiye ederim.
Sevgiler,




Günün tadını çıkarmanız dileğiyle,


Callieach Bheur







1 yorum:


Takipçiler =)

Gelenler Gidenler